Toimitusehdot

Voimassa toistaiseksi 20.10.2020 alkaen.


Yleistä

Tätä verkkokauppaa ylläpitää Lake & Co. domainilla happyolive.fi. Yritys on rekisteröity Suomessa Y-tunnuksella 2873510-5. Verkkokauppa palvelee täysi-ikäisiä yksityishenkilöjä sekä yrityksiä ja yhteisöjä. Verkkokaupassa asioivia yksityishenkilöitä, yrityksiä ja yhteisöjä kutsutaan näissä toimitusehdoissa myöhemmin nimityksellä ”Asiakas”. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen muuttamiseen. Toimitusehtoja sovelletaan siinä muodossa kuin ne olivat tilaushetkellä.

Tilaaminen

Verkkokaupasta tilataan tuotteita ja palveluja lisäämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö käytettävissä olevilla maksutavoilla. Tilatessaan verkkokaupasta asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tilatessaan verkkokaupasta asiakas hyväksyy myös ostoskorissa esitettävät hinnat ja toimituskulut. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja tai muita mahdollisia sivukuluja, joista ilmoitetaan aina erikseen ostoskorissa tuotekategorioittain eriteltynä. Kun tilaus on maksettu onnistuneesti, siitä tulee sitova ja asiakas saa sähköpostiosoitteeseensa tilaus- ja maksuvahvistuksen. Tilauksen muokkaaminen on mahdollista aina sen maksamiseen saakka. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa huolellisesti ennen sen maksamista.

Kaikki tilatessa annetut henkilötiedot käsitellään asianmukaisesti voimassa olevan henkilötietolainsäädännön mukaan. Lisätietoa henkilötietojen käsitellystä saa tietosuojaselosteesta. Asiakas sitoutuu syöttämään kaikki vaaditut asiakastiedot ostoskoriin paikkansapitävinä ja tarkkoina, jotta tilaukset voidaan toimittaa onnistuneesti ja oliiviöljyn elintarviketurvallisuudesta voidaan huolehtia myös tilauksen toimittamisen jälkeen.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay -lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay -lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus

Toimitustavat ovat aina tuotekohtaisia. Kukin tilaukseesi sisältyvä tuote toimitetaan erikseen alla kuvaillulla tavalla.

Kirjat lähetetään arkipäivisin Postin tai Matkahuollon pakettikuljetuksilla koko Suomen alueelle. Kirjojen toimitusaika on pääsääntöisesti 3-6 arkipäivää. Verkkokaupan tai kuljetusliikkeen ruuhkautuessa toimitusajat saattavat venyä hieman tavanomaista pidemmiksi, mutta tästä pyritään ilmoittamaan asiakasta aina erikseen. Summaltaan yli 40 EUR arvoiset kirjatilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja. Tämän summan alittavat tilaukset toimitetaan Postin XXS-paketteina tai Matkahuollon Lähellä-paketteina asiakkaan osoitetta lähinnä olevaan Postin tai Matkahuollon noutopisteeseen (Postin XXS-paketti toimitetaan useimmiten suoraan asiakkaan postiluukkuun). Toimituskulut ovat tällöin 5,90 EUR. Asiakas näkee tilauksestaan veloitettavat toimituskulut verkkokaupan ostoskorissa ennen tilauksen asettamista. Mikäli tilaus katoaa tai vahingoittuu toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa verkkokaupalle viipymättä 14 vuorokauden kuluessa toimitusajankohdasta tai arvioidusta toimitusajankohdasta. Toimituksessa vioittuneista tai kadonneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa myös toimituksesta vastanneelle kuljetusliikkeelle (Matkahuolto tai Posti). Kadonneet tai vahingoittuneet tilaukset selvitetään aina tilannekohtaisesti yhdessä kuljetusliikkeen ja asiakkaan kanssa.

Oma oliivipuu on tuotenimike kokonaisuudelle, jossa asiakas saa kreetalaiselta oliivitarhalta oliivipuun omiin nimiinsä eli nimikkopuukseen. Tilaus sisältää sähköisen nimikkopuutodistuksen, valokuvan oliivipuusta sekä vuosittain kolme litraa oliivitarhan oliiviöljyä. Asiakas saa myös halutessaan vierailla oman nimikkopuunsa luona. Nimikkopuutilaus ei kuitenkaan käsitä nimikkopuuta ympäröivän maa-alueen omistajuutta. Täten oliivipuun omistaja ja haltija on oliivitarhan maanomistaja. Asiakkaalla tai nimikkopuun lahjaksi saaneella ei ole oikeutta tehdä oliivipuuhun tai sitä ympäröivään maa-alueeseen muutoksia, eikä oliivipuuhun saa myöskään tehdä väliaikaisia muutoksia kuten lippujen tai muiden esineiden ripustamista ilman oliivitarhan maanomistajan lupaa. Sähköiset nimikkopuutodistukset ja valokuvat toimitetaan puun omistajan tai lahjaksi puun ostavan asiakkaan sähköpostiosoitteeseen välittömästi tilauksen maksamisen jälkeen. Mikäli et vastaanota kyseistä materiaalia pian tilauksesi asettamisen jälkeen, olethan yhteydessä verkkokauppaan. Omaan oliivipuuhun vuosittain sisältyvä kolme litraa oliivitarhan oliiviöljyä toimitetaan tilauksen keston (1-3 vuotta) ajan. Asiakas on oikeutettu yhteen kolmen litran oliiviöljytoimitukseen jokaista kokonaista 12 kuukauden jaksoa kohden tilauksen keston ajan. Tilauksen kesto valitaan verkkokaupassa ennen tuotteen lisäämistä ostoskoriin. Oliiviöljy lähetetään joka vuosi oliivien korjuuajankohtana lokakuun ja marraskuun välillä puun omistajan osoitteeseen, mikäli hän tai lahjaksi puun ostanut asiakas on ostohetkellä valinnut oliiviöljyn toimitustavaksi kuljetuksen Suomeen. Toimituskulut ovat tällöin 14,90 EUR. Asiakas näkee tilauksestaan veloitettavat toimituskulut verkkokaupan ostoskorissa ennen tilauksen asettamista. Mikäli oliiviöljytoimitus katoaa tai vahingoittuu kuljetuksen aikana, tulee tästä ilmoittaa verkkokaupalle viipymättä 14 vuorokauden kuluessa toimitusajankohdasta tai arvioidusta toimitusajankohdasta. Verkkokauppa on yhteydessä tilauksen toimittaneeseen kuljetusliikkeeseen, ja kadonneet tai vahingoittuneet tilaukset selvitetään aina tilannekohtaisesti yhdessä kuljetusliikkeen ja asiakkaan kanssa. Mikäli puun omistaja tai lahjaksi puun ostanut asiakas on ostohetkellä valinnut oliiviöljyn toimitustavaksi noudon Kreetalta, sitoutuu hän noutamaan tilaukseensa sisältyvän oliiviöljyn kreetalaiselta oliivitarhalta. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa oliiviöljynsä toimitustavan jälkikäteen, tulee hänen olla verkkokauppaan yhteydessä ennen syyskuun loppua sinä vuonna, jona muutos halutaan voimaan. Halutessaan vierailla oman oliivipuunsa luona on asiakkaan oltava verkkokauppaan yhteydessä vierailuohjeiden saamiseksi.

Oliiviöljyt toimitetaan Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin pakettikuljetuksilla koko Suomen alueelle. Oliiviöljyjen toimitusaika on pääsääntöisesti 2-4 arkipäivää. Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan oliiviöljyjen tuotesivulla sekä verkkokaupan ostoskorissa. Summaltaan yli 50 EUR arvoiset oliiviöljytilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja. Tämän summan alittavissa tilauksissa toimituskulut ovat 6.90€. Asiakas näkee tilauksestaan veloitettavat toimituskulut verkkokaupan ostoskorissa ennen tilauksen asettamista. Mikäli tilaus katoaa tai vahingoittuu toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa verkkokaupalle viipymättä 14 vuorokauden kuluessa toimitusajankohdasta tai arvioidusta toimitusajankohdasta. Verkkokauppa on yhteydessä tilauksen toimittaneeseen kuljetusliikkeeseen, ja kadonneet tai vahingoittuneet tilaukset selvitetään aina tilannekohtaisesti yhdessä kuljetusliikkeen ja asiakkaan kanssa.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus kaikille niille tuotteille, joita ei ole erikseen rajattu pois. Kuluttajansuojalain luvun 6 mukaisesti etämyynnin peruutusoikeutta ei kuitenkaan ole elintarvikkeiden yksittäisissä toimituksissa. Näin ollen verkkokauppamme oliiviöljyillä ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Kirjoilla ja omilla oliivipuilla sen sijaan on lainmukainen 14 vuorokauden peruutus- ja palautusoikeus. Halutessasi palauttaa tilauksen:

Sinulla on oikeus palauttaa osa tilauksen tuotteista tai kaikki tilauksen tuotteet. Asiakas vastaa kuluttajansuojalain mukaisesti palautuskustannuksista, ellei toisin sovita. Palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäispakkauksissa, uutta vastaavia, käyttämättömiä ja myyntikuntoisia. Otathan ensin yhteyttä verkkokauppaan kysyäksesi palautusohjeita. Liitä palautukseen mukaan ainakin nimesi, yhteystietosi sekä tilaustunnuksesi. Mahdollinen maksunpalautus voidaan useimmiten tehdä suoraan tilaustunnuksesi perusteella, mutta joskus saatamme tarvita sinulta lisätietoja maksunpalautusta varten.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Asiakkaan tulisi tarkistaa tilaus huolellisesti vastaanottohetkellä. Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus kaikille niille tuotteille, joita ei ole erikseen rajattu pois. Kuluttajansuojalain luvun 6 mukaisesti etämyynnin peruutusoikeutta ei kuitenkaan ole elintarvikkeiden yksittäisissä toimituksissa. Asiakas voi peruuttaa muista tuotteista koostuvat tilauksensa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse. Mikäli tilaus on jo lähetetty, tulee asiakkaan palauttaa se kohdan ”Palautukset” mukaisesti 14 vuorokauden sisällä tavaran vastaanottamisesta. Vastaavasti verkkokauppa sitoutuu palauttamaan asiakkaan suorittaman maksun 14 vuorokauden sisällä peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta.

Lunastamaton tai asiakkaasta johtuen toimittamaton tilaus ei ole sama asia kuin peruutettu tai palautettu tilaus. Lunastamattomasta tai asiakkaasta johtuen toimittamattomasta tilauksesta ei myönnetä asiakkaalle maksunpalautusta, mutta tilaus voidaan asiakkaan pyynnöstä lähettää uudelleen toimituskuluja vastaan.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan meihin yhteyttä. Kuluttajalla on myös oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Tietojen oikeellisuus

Vaikka verkkokauppaa päivitetään mahdollisimman huolellisesti, emme voi taata kaikkien verkkosivuilla esiintyvien tietojen oikeellisuutta. Pidätämme täten oikeuden verkkokaupan sisällön kuten hintojen, tuotetietojen ja toimituskulujen muutoksiin emmekä ota oikeudellista vastuuta mahdollisista epätarkkuuksista.

Yhteystiedot

Lake & Co. (2873510-5)
Mesimarjankatu 6 F 16, 33310 Tampere
+358 44 2396146
kauppa@happyolive.fi
happyolive.fi